Tro det eller ej, men jag har faktiskt vissa uppgifter att utföra i det här hushållet.
Någon måste ju hålla koll på att matte tar sina bad som hon ska, och se till så att vattenkranen i badkaret fungerar.
Och så måste jag se till så att det är rätt temperatur på badvattnet. Alla vet ju att för varmt eller kallt inte är bra för en...
Och så måste jag se till så att hon inte glömmer bort hur man klappar en katt
Och så måste jag ju visa hunden hur man gör också... För det vet han minsann inte... (även om jag kan tycka att han är lite för stor för att ta efter mig...)
Och så var det hennes ovana att leka med telefonen och syssla med annat när jag har bokat kel-tid. 
Som igår. Då rörde hon om i kaffekoppen, så att båda händerna var upptagna. Alltså fanns ingen hand över som kunde klappa mig.
Det löste jag genom att härma brorsan. (han hade precis innan försökt lära hennes mobil att flyga genom att knuffa till handen så den hamnade på andra sidan vardagsrummet)
Eftersom jag är en ganska smart katt så lärde jag mig av hans misstag (kaffekoppen SKA INTE flyga, för då blir tvåbeningen smått sur) och knuffade bort skeden...
Då fick jag som jag ville. Ja, jag har det ganska bra jag...

Kommentera

Publiceras ej